Kada na pregled srca?

Većina pacijenata misli da liječnika treba vidjeti samo kad se ne osjećaju dobro ili odgađaju odlazak u ordinaciju čekajući redoviti godišnji pregled kako bi postavili pitanja o svojim simptoma.

No, to nije preporučljivo jer se gubi dragocjeno vrijeme koje može biti presudno u liječenju i prognozi bolesti. Nekoliko je glavnih razloga zbog kojih bi trebalo zatražili pomoć kardiologa.

• Preporuka obiteljskog liječnika: ako vam vaš liječnik primarne zdravstvene zaštite preporuči da odete kardiologu, svakako to učinite. Ne oklijevajte, jer ćete vjerojatno požaliti.
  • Bol u prsima: to je prilično širok pojam koji može imati niz uzroka. Imate li bilo kakvih dvojbi o tome, obavezno se javite kardiologu.
  • Osjećaj nedostatka zraka ili gušenje pri manjem naporu, naročito ako je novonastalo, može biti uzrokovano ozbiljnim srčanim bolestima i to je razlog zbog kojeg biste obavezno trebali otići na pregled kardiologu.
  • Novonastala srčana aritmija: bilo da se radi o srčanim preskocima, ubrzanom ili usporenom srčanom ritmu sa ili bez simptoma, treba učiniti odgovarajuću kardiološku obradu radi isključenja životno opasnih aritmija.
  • Pozitivna obiteljska anamneza: ako netko u vašoj obitelji ima ili
    je imao problema sa srcem, trebate biti svjesni simptoma srčanih bolesti i porazgovarati s kardiologom o njima. Veliki je spektar srčanih bolesti koje imaju genetsku predispoziciju i u skladu s tim kardiolog će odrediti odgovarajuće slikovne i laboratorijske pretrage koje će pomoći u postavljanju dijagnoze i donošenju preporuka.
  • Povišen ukupni kolesterol: ukupni kolesterol je zbroj svih kolesterola u krvi. Što je veći vaš ukupni kolesterol, veći je i rizik za bolesti srca (razine kolesterola od 5 mol/L ili više) pa bi u tom slučaju također bilo poželjno obaviti pregled kod kardiologa.
  • Povišen krvni tlak: sve vrijednosti krvnog tlaka veće od 135/85 mmHg zahtijevaju odlazak liječniku.
  • Ako ste aktivni ili bivši pušač: pušenje je veliki faktor rizika za bolesti srca. Smanjuje dotok kisika u srce i povećava krvni tlak i broj otkucaja srca te dovodi do poremećaja zgrušavanja krvi i oštećenja stanica koje oblažu arterije – stoga je potreban veći oprez i češći pregledi.
  • Ako ste dijabetičar: ako imate i netipične simptome koji bi mogli ukazivati na srčane probleme, a imate i povišen šećer, odmah morate otići kardiologu.
  • Ako započinjete novi program vježbanja: ako ste stariji od 40 godina kardiolog može provjeriti zdravlje srca i preporučiti najbolje vježbe za vas.